آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات ساوه

لوله مانیسمان لوله درزدار – لوله بدون درز

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان را از سایزهای۳٫۸ اینچی تا سایزهای۲۰ اینچی در رده های مختلف وSTD ارائه میدهد. لوله های بدون درز در ایران به نام لوله مانیسمان نامیده می شوند که از نام دانشمندی آلمانی که اولین بار این لوله ها را ساخت مشتق شده است .

مانیسمان بدون درز

لوله‌های مانیسمان بدون درز، لوله‌های فولادی با کیفیت بالا هستند که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این لوله‌ها قدرت بسیار بالایی دارند و در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و بسیاری دیگر از زمینه‌ها کاربرد دارند. فرآیند تولید این لوله‌ها شامل آماده‌سازی مواد اولیه، برش، حرارت‌دهی، شکل‌دهی و آزمون است.

این لوله‌های چندمنظوره به اندازه‌ها و ابعاد مختلفی تهیه و عرضه می‌شوند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنند. فرآیند تولید فولاد بسیار پیچیده و حساس است.

 

نکات مهم درباره لوله مانیسمان

لوله مانیسمان از یک قطعه فولادی یک تکه ساخته می شود. در این روش لوله ها بدون درز است و برای ساخت آن یک قطعه شمش را گرم کرده و توسط سمبه ماتریس از یک قالب مخصوص عبور می دهند . سپس با غلطک های مخصوص تحت نورد و کشش قرار می گیرند تا به اندازه مورد نظر برسند.

لوله مانیسمان بدلیل اینکه درز جوش ندارد، استحکام بالاتری دارد و در قطرهای پایین ساخته می شوند. دلیل این امر این است که ساخت لوله هایی با قطر بالا آن هم به صورت بی درز، بسیار مشکل خواهد بود و نیاز به صرف هزینه ی بالا دارد. برای اولین بار در ایران لوله مانیسمان یا بدون درز در دو مرحله خشن کاری (Rough) و ظریف کاری (Finishing) ساخته شد.

قطر لوله مانیسمان

لوله مانیسمان حداکثر تا قطر ۲۴ اینچ تولید می شوند و لوله های با درز در قطرهای بالا تولید می شوند.

در موارد خاص توانایی ساخت لوله بی درز یا لوله مانیسمان تا قطر ۴۲ اینچ هم گزارش شده است. لوله مانیسمان بسته به فشار و نوع سیال دارای ضخامت های مختلفی می باشند.که در صنعت این ضخامت ها را schedule یا رده می نامند.

بر اساس این جدول فشار کاری مجاز برای هر رده مشخص می باشد. با بالا رفتن رده ضخامت لوله مانیسمان بیشتر خواهد شد.

بطور مثال در لوله مانیسمان ۱۰ اینچ ضخامت ۲۷/۹ میلی متر بوده در حالیکه در رده ۸۰ضخامت لوله مانیسمان۱/۱۵ میلی متر بوده و این عدد با بالا رفتن رده بیشتر می شود. به این نکته باید توجه شود که برای ساخت اتصالات که بدون درز هستند از روش های متفاوتی استفاده می شود.

لوله بدون درز

انواع لوله های درزدار و بدون درز ( مانیسمان ) :

از ۱/۲ اینچ الی ۱۲۰ اینچ در صنعت نفت , گاز , پتروشیمی , پالایشگاهی , نیروگاهی , کشاورزی , آبرسانی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

  • انواع کنترل کننده های سطح: لول گیج – لول سوئیچ – لول ترانسمیتر
  • انواع شیر های کنترلی: پنوماتیک – ترموستاتیک – فشاری – گیت ولو – گلوب ولو – پلوگ ولو – بال ولو – چک ولو – شیر پروانه ای
  • انواع تله بخار: فلوتری – ترمودینامیکی – ترموستاتیکی – سطحی معکوس – فری فلوت
  • انواع ابزار نمایشگر و اندازه گیری دقیق : فشار – دما – سطحی – جریان

 

 

موارد مصرف و مشخصات لوله سیاه درزدار :

  • این لوله های بیشتر در پالایشگاه مصرف می باشد.
  • برای خطوط انتقال
  • برای خطوط انتقال گاز کارخانگی و خانگی
  • ضد خورندگی انواع
  • مقاوم در برابر حرارات
  • جهت استفاده در چاه ها و جدار چاه ها
  • ضد نفوذ اشعه خورشید به دلیل سیاه درزدار
  • بسیار ارزان قیمت نسب به سایر لوله ها
  • جوش بسیار راحت
  • در دسترس بودن اتصالات
  • داری شاخه ها شش متری
  • به متراژ مورد نیاز شما قابل تهیه است.

 

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۴۹۹۸۶۶۶۶ ☎

۰۲۱-۴۹۹۸۶۶۶۷ ☎

ارسال درخواست

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز نوعی لوله فلزی از جنس کربن استیل (فولادی)، استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) یا فولاد آلیاژی است که در فرآیند تولید از میان تهی کردن شمش توپر فولادی (Billet) ساخته می شوند. این کار توسط سمبه ای حفره ای درون میله سرخ شده از حرارت انجام می شود.

کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان

لوله های بدون درز یا لوله مانیسمان از انواع لوله های فولادی است و به دلیل مقاومت و استحکام بالا و یکپارچگی و بدون درز بودن، در صنایع مختلفی مانند صنایع هسته ای، گاز طبیعی، پتروشیمی، کشتی سازی و دیگ های بخار و غیره کاربرد گسترده ای دارد. حدود ۶۵ درصد صنایع مختلف از لوله های بدون درز مانیسمان استفاده می کنند

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.