آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات ساوه

مزایای لوله گازی در صنایع

مزایای لوله گازی در صنایع

لوله‌ گازی به جهت مصارف بسیار حساسی که دارد از مزایای بسیار زیادی هم برخوردار می‌باشد. یکی از مزایای آن، داشتن استحکام فوق‌العاده در برابر انواع عوامل خورنده از قبیل رطوبت و مواد شیمیایی است. یکی از دلایل این استحکام، استفاده از ورق‌های گالوانیزه برای تولید این لوله‌ها می‌باشد. از مزایای استفاده از این نوع لوله‌ در صنایع باید به تسهیل فرآیند انتقال گاز از نقطه‌ای به نقطه دیگر ، فرآیند بارگذاری، نصب راحت و ایمنی بالای آن اشاره کرد. لوله‌ها خیلی راحت و ساده به یکدیگر متصل می‌شوند و قسمت‌های متصل‌شده نیز از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند که احتمال نشت گاز را به صفر می‌ر‌سانند.

لوله‌های گازی، انعطاف‌پذیری بسیار مطلوبی دارند. به دلیل اینکه لوله‌ها باید به سمت‌های مختلف منشعب شوند، بنابراین خم‌کاری آنها باید با سهولت همراه باشد. این مورد نیز یکی دیگر از مزایای این نوع لوله محسوب می‌گردد. نکته جالب درباره لوله‌های گازی این است که می‌توانند تا ۲۵ برابر قطر خود انعطاف‌پذیر باشند.

از دیگر مزایای لوله‌ گازی در صنایع که نباید از آن چشم‌پوشی کرد، عمر و دوام بالای آن است. البته نحوه نصب و بارگذاری لوله‌ها می‌‌تواند روی طول عمر آنها تاثیر بگذارد.

مقرون به صرفه بودن نیز یکی دیگر از مزایای این لوله در صنایع است. به دلیل استحکام بالا و طول عمر زیاد، تعویض این لوله‌ها ممکن است برای چندین سال به تاخیر بیفتد و این می‌تواند به کم کردن هزینه‌های اضافی کمک کند.

مزایای لوله گازی در صنایع

کاربردها و مصارف لوله گازی در صنایع

مهمترین کاربرد لوله‌ گازی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است. از آن، به جهت انتقال گاز از پالایشگاه‌ها به ایستگاه‌های افت فشار، از ایستگاه‌های افت فشار به شبکه تغذیه و از شبکه تغذیه به شبکه توزیع و انشعابات گاز در ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. از دیگر مصارف آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله‌کشی انواع ساختمان‌ها و سازه‌های مسکونی و غیرمسکونی
  • لوله‌کشی نیروگاه‌های تولید برق
  • لوله‌کشی انواع سوله‌های صنعتی
  • ساخت و طراحی سیستم‌های هوای فشرده یا هیدرولیک

لوله گالوانیزه ساوه به چه روشی تولید می شود؟

لوله گالوانیزه ساوه که به روش غوطه وری گالوانیزه تولید می گردد و با پوشش و مقاومت بالای خود در مقابل زنگ زدگی ، یکی از محبوب ترین انواع لوله های گالوانیزه برق بوده و بخصوص در مناطق با رطوبت بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

5/5 - (3 امتیاز)

نظرات بسته شده است.