آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات ساوه

لوله گازی

لوله گازی با استحکام بالا

لوله گازی چیست؟

لوله گازی یک وسیله مهم در لوله‌کشی‌های خانگی و صنعتی استفاده می‌شود. انواع لوله‌های گازی به دو دسته روکار و توکار تقسیم می‌شوند. لوله‌های گازی روکار در ساختمان‌های قدیمی استفاده می‌شوند، در حالی که لوله‌های گازی توکار برای انتقال گاز بین شهری و از پالایشگاه به مناطق دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها به صورت دقیق و دارای استانداردهای مشخصی تولید می‌شوند تا امنیت و عملکرد بهینه را در سیستم‌های گازرسانی فراهم کنند.

برخی از ویژگی‌ها و مزایا:

مقاومت در برابر فرسایش و خوردگی: لوله‌های گازی توکار از جنس‌هایی ساخته شده‌اند که مقاومت بیشتری در برابر فرسایش و خوردگی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که لوله‌های گازی به مدت طولانی‌تری قابل استفاده باشند و نیاز به تعویض کمتری داشته باشند.

نصب و اتصال آسان: لوله‌های گازی به دلیل طراحی و ساختار خاص خود، امکان نصب و اتصال آسان را فراهم می‌کنند. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تجربه فنی یا تخصص خاص، به راحتی لوله‌ها را نصب و متصل کنند.

استفاده در صنایع مختلف: علاوه بر سیستم گازرسانی خانگی، لوله‌های گازی در صنایع دیگر نیز کاربرد دارند. از جمله استفاده‌های متداول آن‌ها می‌توان به سیستم‌های هوای فشرده، کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها اشاره کرد. در این صنایع، لوله‌های گازی برای انتقال گازها و مایعات دیگر به کار می‌روند.

از طرفی، لوله‌های گازی می‌توانند با عایق‌بندی مناسب استفاده بهتری داشته باشند و از مشکلات فرسودگی و خوردگی در محیط‌های خاص محافظت کنند. همچنین، جنس لوله‌های گازی شامل لوله‌های ورقی، لوله‌های API و لوله‌های مانیسمان است و برندها در تولید لوله‌های گازی استانداردهای مشخصی را رعایت می‌کنند .

لوله گازی چیست

لوله گازی به لوله‌ای از جنس فولاد یا پلی اتیلن گفته می‌شود که برای انتقال گاز از محل پالایشگاه تا ایستگاه افت فشار گاز در ورودی شهرها جهت توزیع کاربرد دارد.

برای لوله کشی گاز خانگی استفاده از دو نوع لوله مجاز است. لوله های گازی توکار و روکار. در لوله کشی گاز روکار می توان از لوله های درزدار استفاده کرد اما در لوله کشی گاز توکار، حتما می بایست لوله های مانیسمان (لوله های بدون درز) و یا لوله هایapiبه کار گرفته شود. لوله هایapi گازی لوله هایی درزدار هستند که از نوع خاصی ورق تولید می شوند و دارای تستapi می باشند.

قیمت لوله گاز

برای لوله کشی توکار یا روکار، لوله های بدون درز یا درز دار، می بایست تحت استاندارد ملی شماره ۳۳۶۰ و یا API5L و یا DIN2440 تهیه شوند.

برای لوله کشی توکار، اتصالات جوشی بدون درز باید استاندارد ملی شماره ۳۰۷۶ و برای لوله کشی روکار، اتصالات جوشی درزدار JIS می بایست استاندارد به شماره B2311 را داشته باشند همچنین اتصالات دنده ای فولادی طبق استاندارد ملی شماره ۱۷۹۸ مورد تایید هستند.

 

لوله گاز در نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، ساختمان‌ها، پالایشگاه‌ها و سوله‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در لوله کشی سیستم هوای فشرده نیز از این لوله‌ها استفاده می‌شود. 

در بخش توزیع، خطوط لوله گاز به دو دسته لوله تغذیه و لوله شبکه توزیع تقسیم می‌شوند. لوله تغذیه گاز را از ایستگاه‌های تقلیل فشار به داخل شهرها انتقال می‌دهد. سپس شبکه توزیع، گاز طبیعی را در خطوط لوله شهری، توزیع می‌کند. 

موارد استفاده از لوله گازی

کاربرد این لوله‌ها در قسمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • ساختمان‌های مسکونی و اداری
  • نیروگاه‌ها
  • پالایشگاه 
  • کارخانه پتروشیمی
  • سوله صنعتی
  • سیستم هوای فشرده و هیدرولیک

انواع لوله گازی 

یکی از پرفروش‌ترین انواع لوله گازی، نوع API است که در شاخه‌های ۶ متری در بازار به فروش می‌رسد. اما به طور کلی، لوله گازی به دو نوع توکار و روکار در پروژه‌های صنعتی تقسیم می‌شوند. در هر دو این مدل‌ها طول شاخه ۶ متری است و با توجه به کاربرد و محل استفاده، متفاوت است

 

روند خرید ولوله از لوله ساوه چگونه است؟

شما میتوانید لوله مورد نظر را انتخاب و با کارشنان فروش لوله ساوه 02149986000 تماس حاصل فرمایید.

موارد استفاده از لوله گازی

کاربرد این لوله‌ها در قسمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد:

ساختمان‌های مسکونی و اداری
نیروگاه‌ها
پالایشگاه 
کارخانه پتروشیمی
سوله صنعتی
سیستم هوای فشرده و هیدرولیک

انواع لوله گازی

یکی از پرفروش‌ترین انواع لوله گازی، نوع API است که در شاخه‌های 6 متری در بازار به فروش می‌رسد. اما به طور کلی، لوله گازی به دو نوع توکار و روکار در پروژه‌های صنعتی تقسیم می‌شوند. در هر دو این مدل‌ها طول شاخه 6 متری است و با توجه به کاربرد و محل استفاده، متفاوت است

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۴۹۹۸۶۶۶۶ ☎

۰۲۱-۴۹۹۸۶۶۶۷ ☎

درخواست استعلام

📌 مطالب پیشنهادی :

&nbsp

5/5 - (3 امتیاز)

نظرات بسته شده است.