آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات ساوه

تفاوت لوله‌های گازی و لوله‌های مانیسمان

 

تفاوت لوله‌های گازی و لوله‌های مانیسمان

لوله‌ مانیسمان و لوله‌ گازی از پرکاربردترین لوله‌های صنعتی موجود در بازار می‌باشند، هر یک دارای ویژگی‌ها و خواص قابل توجهی هستند. اما آیا می‌توان این لوله‌ها را به جای یکدیگر استفاده کرد؟ خیر. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌های لوله‌های مانیسمان و لوله‌های گازی بپردازیم. اما بهتر است پیش از آن کمی بیشتر دربارهٔ هر یک از این لوله‌ها بدانیم.

لوله‌ گازی چیست؟

لوله‌ گازی در واقع لوله‌ای از جنس فولاد یا پلی‌اتیلن می‌باشد. این لوله‌ها برای انتقال گاز از پالایشگاه به ایستگاه‌های گاز در ورودی شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که فشار گاز برای توزیع به خانه‌ها کاهش می‌یابد. در ساخت این لوله‌های گازی فولادی از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. دلیل این موضوع آن است که این لوله‌ها باید در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان بدهند.

لوله‌های گازی در صنایع مختلف نظیر پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، ساختمان‌سازی، سوله‌های صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها در دو دسته لوله تغذیه و لوله شبکه توزیع در خطوط لوله‌های گازی قرار دارند. لوله تغذیه کار انتقال گاز را به داخل شهر انجام می‌دهد و لوله شبکه توزیع گاز را در خطوط شهری توزیع می‌کند.

لوله‌ مانیسمان چیست؟

لوله‌های مانیسمان به لوله‌های صنعتی بدون درز گفته می‌شود که طی یک فرآیند از فروبردن یک لوله درون شمش استوانه‌ای تولید و ساخته می‌شوند. این لوله‌ها بدون هیچ گونه درز یا شکافی هستند و به همین دلیل از استحکام و مقاومت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند.

بررسی تفاوت لوله‌ مانیسمان و لوله‌ گازی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله‌های گازی لوله‌هایی فولادی و درزدار از جنس گالوانیزه می‌باشند که برای انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند و مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارند. اما لوله‌های مانیسمان درزی بر روی سطح خود ندارند و به همین دلیل از استحکام و مقاومت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. تفاوت اصلی این دو نوع لوله در درز دار و بدون درز بودن آن‌ها می‌باشد.

 

 

استعلام قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۴۹۹۸۶۶۶۶ ☎

۰۲۱-۴۹۹۸۶۶۶۷ ☎

ارسال درخواست

 

چه تفاوت‌هایی بین لوله‌های گازی و لوله‌های مانیسمان وجود دارد؟

لوله‌های گازی برای انتقال گازها مورد استفاده قرار می‌گیرند و تحمل فشار بالا را دارند. این لوله‌ها معمولاً از جنس فولاد یا پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند. از نظر تحمل فشار و امنیت انسان‌ها، استفاده از لوله‌های گازی با توان تحمل بیشتر نسبت به لوله‌های گالوانیزه ضروری است. لوله‌های گازی در دو نوع لوله گاز API 5L و لوله گاز روکار جوشی درزدار تولید می‌شوند، و قیمت لوله گاز توکار به دلیل ضخامت بیشتر و توانایی تحمل فشار بیشتر از قیمت لوله گاز روکار بیشتر است.

آیا قیمت لوله‌های گازی و لوله‌های مانیسمان متفاوت است؟

بله، قیمت لوله‌های گازی و لوله‌های مانیسمان متفاوت است. لوله‌های مانیسمان بدون درز تولید می‌شوند و از لحاظ قیمت معمولاً ارزان‌تر از لوله‌های گازی هستند. این تفاوت قیمتی به دلیل وجود درز در لوله‌های گازی است. در هر صورت، قیمتها ممکن است با توجه به بازار و تامین مواد متغیر باشند.

 

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات بسته شده است.